top of page
Blue fabric background texture_edited.jpg

Indivinďulák jako příklad inspirativní praxe pro distanční vzdělávání


Stanislav Trykar, ředitel Heuréka Úvaly

Že škola nemusí být za lockdownu jen hromada domácích úkolů v Heuréce víme. Máme přece Indivinďuláka! Pomáhá při plánování učení až na dva týdny. Klíčem je spolupráce rodičů, dětí a učitelů. Na rádiu Vltava tento přístup představil Stanislav Trykar, ředitel úvalské Heuréky.


 

Přechod na distanční formu výuky přinesl řadu výzev. Podstatnou z nich bylo plánování výuky. V úvalské Heuréce učitelé vytvořili zábavné schéma, postavičku Indivinďuláka, která pomáhá plánování učení až na dva týdny dopředu, a to na míru každé rodině.


Individualizaci učiva považujeme za důležitou. Zatímco v běžném režimu používáme mapy prokroku, pro distanční výuku jsme vytvořili robůtka Indivinďuláka, který pomáhá s plánováním a reflexí učení.

Klíčem úspěchu je úzká spolupráce rodičů, dětí a učitelů. Díky ní dochází ke stanovování velmi individualizovaných cílů a obsahu učení. Našeho Indivinďuláka si všiml i Národní pedagogický institut České republiky, který tento model a přebírání odpovědnosti za své učení v Heuréce vyzvedl jako příklad inspirativní praxe. >> Více o úvalské Heuréce


Příklady dobré praxe pro distanční vzdělávání

Záznam celého rozhovoru najdete zde:



bottom of page