Jan Kala se spolu s dalšími zřizovateli či řediteli škol pro časopis Forbes zamýšlel nad aktuální situací soukromého školství v Česku. Proč je o něj stále větší zájem? Jde o schopnost děti lépe připravovat na rychle se měnící svět?
Soukromé školy v Česku praskají ve švech, přestože na nich rodiče zaplatí ročně statisícové částky. V úvalské Heuréce se například na čtrnáct míst do budoucí první třídy hlásilo padesát čtyři zájemců. Jejich počet rok od roku roste.
Jan Kala v článku kromě toho upozorňuje na systémovou přetíženost státních či obecních škol. V Heuréce proto zavedl model, kdy značnou část administrativní zátěže ředitelů přebírá centrální tým společný pro všechny školy. Účetnictví, výkaznictví, školní matriku, IT, finanční řízení či spolupráci a komunikaci s institucemi tak ředitelé nemusejí téměř řešit. Díky tomu mohou svou pozornost věnovat učitelům, dětem a kvalitě vzdělávacího procesu. >> Jak v Heuréce učíme
Není možné učit děti spolupráci a nespolupracovat. Není možné je učit myslet a učit se z chyb a sami se neučit. Pokud je chceme připravit na život v moderní společnosti, musíme takovou společnost sami představovat.
Jan Kala věří, že děti dokáží velké věci. Každý den ho o v tom v heuréckých školách přesvědčují. A na to slyší čím dál více rodičů. Podíl soukromých škol i žáků v nich se zvyšuje. V současnosti tvoří žáci soukromých základních škol 2,5 procenta všech dětí školou povinných. >> Poslání a hodnoty škol Heuréka
Celý článek si můžete přečíst zde: