Ctíme opravdovost, radost, odvahu
a vnitřní klid
POSLÁNÍ HEURÉKY
Věříme v děti
Pomáháme dětem vydat se svou cestou.
VIZE A HODNOTY HEURÉKY
Tvoříme
smysluplné školy
Vedeme děti k opravdovosti, radosti, odvaze a vnitřnímu klidu.
Opravdovost
Každé dítě je jedinečná osobnost se svými radostmi i starostmi.
Má prostor být samo sebou, rozvíjet své talenty a mít
vliv na vlastní učení.
V Heuréce usilujeme o to, abychom všichni bez rozdílu věku byli ve škole sami sebou. Děti mohou svobodně vyjadřovat své názory
a postoje. Učí se tak činit s laskavostí a úctou
k druhým. Podporujeme je v tom, aby objevovaly
a nacházely svou cestu a aby spolurozhodovaly o svém učení. Je pro nás klíčové vést děti
k tomu, co sami žijeme.
Radost
Radostné děti jsou přirozeně zvídavé a tvořivé. Věříme, že každé dítě může chodit do školy s radostí
a lehkostí a zažívat radost ze svého učení i tvoření.
Radost může mít v Heuréce mnoho podob. Když něco sepne, daří se společný projekt, překoná těžká výzva nebo když se
o přestávce povede gól. Radost je těšit se do školy, na děti, na sebe navzájem a na společné tvoření. Je to také smysl pro humor, který
v náročných chvílích posiluje schopnost brát věci s nadhledem.
Odvaha
Děti se učí přijímat výzvy,
překonávat překážky, nevzdávat se.
Učí se houževnatosti a vytrvalosti. Rostou do vnitřní síly, pevnosti
a odpovědnosti.
V Heuréce oceňujeme houževnatost, píli
a vlastní úsilí. V atmosféře důvěry děti podporujeme v učení se z vlastních chyb. Vedeme je k odvaze vystoupit z komfortní zóny
a objevovat nové. Učením v Heuréce i učitelé
přijímají mnoho výzev. Musí se naučit mnoho nových věcí, překonávat překážky, naslouchat, spolupracovat a především s dětmi vybudovat vztah založený na vzájemné důvěře a spolupráci.
Vnitřní klid
Svět školy je vlídný, uspořádaný, vztahově bezpečný a má pevné hranice. Děti se učí respektu, úctě, empatii, spolupráci
a nenásilné komunikaci.
Výuka v Heuréce má jasnou strukturu, rozvrh, děti respektují hranice, dohody, učitele, sebe navzájem. Vnitřní klid nutně neznamená ticho. Děti mnohdy živě spolupracují, vytvářejí pracovní, někdy i hlučnější prostředí, mohou být pro věc zapálené. Přesto cítí bezpečí, vnitřní klid a pohodu.
ZAKLADATEL ŠKOL HEURÉKA
Sen o smysluplné škole
Patřím mezi ty šťastné lidi, kteří se ve svém životě věnují něčemu smysluplnému, co přináší radost jim i ostatním. Spolutvořím školy, ve kterých probíhá opravdový život.
Po prodeji úspěšného bankovního startupu
v podobě eBanky jsem se rozhodl věnovat oboru, který mi byl už od střední školy velmi blízký a který má pro mne osobně velkou hodnotu – vzdělávání a rozvoj dětí. Spolu
s kolegy v CfME jsme začali pomáhat školám, muzeím a dalším organizacím rozvíjet nové nápady a myšlenky, realizovat smysluplné vzdělávací projekty, některé s celoevropským přesahem. Do toho vstoupily vlastní tři děti. Přirozeným vyústěním bylo založení vlastní sítě škol. V Heuréce chci dětem poskytovat takové možnosti, jaké si přeji i pro své děti.
Jan Kala
zakladatel škol Heuréka
Nová škola Libochovičky
Po dvou letech odvážné rekonstrukce
polorozpadlého statku v Libochovičkách jsme otevřeli další heuréckou školu.